Туристік анимацияны қалай игереміз?

БҰҰ-ның Дүниежүзілік туристік ұйымының (WTTC) есебінше, 2024 жылғы әлемдік ЖІӨ-гі туризмнің үлесі 10 пайызды құрап, 11,1 триллион долларға жетті. Туристер үшін ең тартымды ел – Франция. Өткен жылы бұл елге 89,4 миллион турист келді. Ал Испанияға 83,7 миллион, АҚШ-қа – 79,3 миллион, Қытайға – 65,7 миллион, Италияға – 64,5 миллион, Түркияға 51,2 миллион адам саяхаттады.
ЖАҢА БАҒЫТ – ТУРИСТІК АНИМАЦИЯ
2024 жылы бүкіл әлем бойынша туристер шамамен 1,4 миллиард рет саяхаттады. Бұл 2023 жылмен салыстырғанда 11 пайызға артты. Яғни, жаһандық туризм индустриясы COVID-19-ға дейінгі деңгейге жетті. Бұл туралы Дүниежүзілік туристік ұйымы (WTO) мәлімдеді.
Туризм саласын әлем елдері экономикасының негізгі драйверіне айналдыруда туристік анимация қозғаушы күшке ие.
WTO бағалауы бойынша, Еуропа елдерінен бөлек, Азия-Тынық мұхиты мен Оңтүстік Азиядағы туристік орталықтардың тартымдылығы артып келеді. Әлем елдері туризмді дамытуда жаңа бағытты іздестіріп, заманауи технологияны іске қосуда. Сондай жаңа бағыттың бірі – туристік анимация.
Бұл сала ойын-сауық және мәдени индустрияның маңызды бір бөлігі саналады. Яғни, саяхатшылардың тәжірибесін байытып, туристік орындардың тартымдылығын арттыратын маңызды құрал. Ол тек ойын-сауық емес, сонымен қатар мәдени мұраны сақтау, экономикаға үлес қосу және инновацияны дамыту құралы.
Туристік анимацияның табыс көзі – билет сатылымы, сауда және мерчандайзинг қызметі, тамақтану және қонақүй бизнесі, фестивальдер, мәдени және спорттық іс-шараларды қамтиды. Мәселен, Францияның Марне-ла-Валле қаласындағы Disneyland ойын-сауық саябақтары жыл сайын 2,5 миллион жиһанкезді қабылдап, 150 миллион еуро табыс табады. Тағы бір мысал – АҚШ-тағы Сан-Фернандодағы Universal Studios Hollywood мерчандайзингтен жылына 500 миллион доллар кіріс кіргізеді. Венеция карнавалы – қалаға жыл сайын 250 миллион еуро әкеледі. 16 күндік Октоберфест (Германия) фестивалі кезінде қаладағы қонақүйлер 100 пайызға толып, жергілікті бюджетке 1 миллиард еуродан астам табыс түсіреді.
Туристік анимация ілгерілеген жағдайда көлік, қонақүйлер, мәдени нысандардың сервистік қызмет сапасы артады. Таяу Шығыстағы бірінші Дүниежүзілік ЭКСПО алаңында салынған Expo City Dubai 8 миллиард доллар инвестиция тартып, бүгінде жиһанкездер үшін тартымды орынға айналды.
Туризмнің бұл саласында 3D анимациясының орны зор. Мәселен, Лондон қаласындағы Harry Potter Studio Tour музейі саяхатшыларға қызықты, тартымды. Өйткені онда келушілер Гарри Поттер фильмінде жүргендей сезіндіреді. Ал Колизейдегі гладиаторлық шоу көрерменге Рим дәуіріндегі шайқасты бастан кешіргендей әсер береді.
ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ТУРИСТІК АНИМАЦИЯ
Үкімет туризм саласын дамытудың 2023-2029 жылдарға арналған тұжырымдамасын бекітті. Құжатта туристік салада 800 мың адамды жұмыспен қамтуды, тұру және тамақтану қызметіндегі инвестицияны 260 миллиард теңгеге дейін жеткізуді жоспарлады.
Туризм және спорт министрінің орынбасары Ержан Еркінбаевтың сөзінше, ел аумағында MICE туризм мен туристік анимацияны дамыту, саланың инфрақұрылымын, логистикасын, сервис сапасын арттыру бағытында жұмыстар жүйеленуде.
Қазақстан бойынша Алматы, Астана және Шымкент қаласы, Маңғыстау және Атырау облысы туристер үшін тартымды саналады.
Жыл сайын Париж, Берлин, Дубай, Ыстамбұл сынды қалалар миллиондаған саяхатшыға қызмет көрсететін болса, біздің елде мұндай ағымдағы адамдарды қабылдау қиын. Мәселен, Астана қаласында 17,3 мың орынға арналған 188 қонақүй, 27 хостел қызмет көрсетеді.
Туристік анимацияның құрамдас бөлігі ретінде елде этнотуризмді дамытуға мүмкіндік мол.
Көшпенділер шоуы – ежелгі батырлардың шайқасын және ұлттық ойындар фестива-
лі – көкпар, бәйге, садақ ату, аударыспақ сынды ұлттық ойындармен туристерді қызықтыруға болады. Алматы мен Астанадағы анимациялық ойын-сауық парктерін жаңғыртып, тұрақты табыс көзіне айналдырған дұрыс.
– Былтыр достармен бірге Дубайға саяхаттадық. Бір күнді сондағы Болашақ музейіне арнайы бөлдік. Планетаның проблемасына жаңаша көзқараспен қарап, биоинженерия саласындағы озық технологиямен таныстық. Қазақстанды халықаралық деңгейде тартымды туристік орталыққа айналдыруда осындай бірегей жобаларды жетілдірген дұрыс. Дубай музейі 2071 жылға дейінгі өзгерістерді ұсынса, бізде 5,5 мың жыл бұрынғы Ботай мәдениетіне виртуалды саяхаттайтын заманауи музей ашуға болады, – деді елорда тұрғыны Перизат Бекнұр.
Қазақстанда туристік анимацияның перспективасы зор. Мәселен, Алтын адам мен Сақ мәдениетін 3D модельдеу арқылы Алтын адамның бұрынғы кейпін қалпына келтіруге болады. Ортағасырлық Отырар қаласын AR/VR технологиясы арқылы тарихи тұрғыда қайта жаңғыртса қандай жақсы?! Алматыдағы Шымбұлақ тау-шаңғы курортын туристерге интерактивті картада көру мүмкіндігін ұсына алады. Қазақстанның көрікті жерлерін виртуалды саяхат – Metaverse туризм форматында дамытудың артықшылығы бар. 3D анимацияға негізделген көрмелер мен экспозициялар ұсынатын мультимедиялық музейлерді құруға болады.
САЛАНЫ 3D АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ МҮМКІНДІГІ
3D анимация туристік индустрияда маңызды рөл атқарады, ол виртуалды турларды, интерактивті карталарды және көрікті жерлер мен орындарды көрсетудің инновациялық тәсілін жасауға мүмкіндік береді.
Туризм саласындағы 3D анимациясы саяхатшыларды виртуалды шындықтың таңғажайып әлеміне енуге мүмкіндік беретін жаңа бағыты.
Бүгінде туристер саяхатқа шықпас бұрын 3D технология арқылы қонақүйлерді, тарихи орындарды немесе ұлттық парктерді виртуалды түрде көріп, бағалайды.
Бастысы, археологиялық ескерткіштер мен тарихи орындарды 3D модельдеу арқылы болашақ ұрпаққа қалдыруға болады.
Ұлыбританиядағы Лондон музейі тарихи оқиғаларды 3D форматта қайта жасап, туристерге ерекше тәжірибе бере алады. Мұндай тәжірибе Қытайда да бар. Ұлы Қытай қорғанының кейбір бөлігін 3D анимация арқылы қайта жаңғыртып, саяхатшыларға толық виртуалды шолу жасауды ұсынады. Канада табиғи қорықтар мен туристік бағыттарды визуалды түрде таныстыру үшін 3D технологиясын пайдаланады.
Озық елдер жасанды интеллекті мен 3D анимацияны біріктіріп, виртуалды саяхаттың сапасын арттыруға мән беруде.
Павлодар қаласында Ertis атты бірегей мультимедиялық музейі бар. Бұл орталықта заманауи технология арқылы тарихи кезеңдерді виртуалды көруге болады.
– Жалпы, 3D анимация түрлі тарихи кезеңдерді визуализациялап, виртуалды саяхатшыға тың ақпарат береді. Біздің музейде Алтын Орда кезеңі туралы real book (мультимедиялық кітап), интерактивті киім-кешек бөлмесі (келуші Қимақ және Алтын Орда жауынгерінің әскери жабдықтарын киіп көре алады), Павлодар облысының пайдалы қазбалар кен орындары туралы арнайы тач-панелінің көмегімен білуге болады. Осындай артықшылықтар музейге адамдардың көптеп келуіне мүмкіндік береді. 2024 жылы музейге 20 мыңнан аса адам келіп, тамашалады, – деді музейдің директоры Арман Алиакпаров.
Расында, туризмдегі 3D анимация саяхатшылар үшін бірегей мүмкіндіктер мен перспективаларды ашады. Енді сіз арнайы 3D экскурсиялар мен интерактивті турлардың көмегімен әлемнің ең танымал көрікті жерлеріне, планетаның шалғай бұрыштарына баруға және тіпті уақыт бойынша саяхаттауыңызға болады.
Бұл инновациялық үрдіс қазірдің өзінде туризм индустриясында мойындалып, тез қарқын алып, саланың ажырамас бөлігіне айналды.
Туризмде 3D анимацияны қолданудың тағы бір маңызды аспектісі – виртуалды турларды құру мүмкіндігі. Бұл технология тұтынушыларға қонақүйге, курортқа, музейге келгенге дейін ондағы сервистік қызметті сезіну мүмкіндігін ұсынады.
3D анимациясының арқасында саяхатшылар әлемді жаңа форматта көру мүмкіндігіне ие болады. Екінші жағынан, туристік бизнестің дамуын жеделдетеді.
P.S.:
Озық елдердің тәжірибесі көрсеткендей, туристік анимация жиһангерлердің қызығушылығын арттырып, саяхаттау процесін барынша әсерлі етуге көмектеседі. Біздің Үкімет пен кәсіпкерлер туризмді табысты салаға айналдырғысы келсе, онда туризм саласына заманауи технологияны енгізіп, сервистік қызмет сапасын арттыруы керек.
Нұрлат БАЙГЕНЖЕ, "Түркістан"